La bomba

Tango!

Mijn verblijf in mega-gigantisch Buenos Aires heeft mijn bioritme volledig onderuit gehaald. Het begon allemaal rustig. Maar eens je doorhebt dat de vraag ‘En, wat ga je doen vandaag?’ pas om elf uur ’s avonds gesteld wordt, dan wordt het net iets leuker. Ik beleefde een onvergetelijk concert in open lucht ‘La bomba de tiempo’, danste tango met een Tournaisienne, en verkende de ‘underground’ clubscene tot in de vroege uurtjes. Met andere woorden, de kerstperiode, in een hitte van 37 graden, heb ik goed doorgebracht.
Intussen vond ik in BA ook een deftige fietsenwinkel én een nieuwe velg, want die had al meer dan 1000km eerder een scheur opgelopen. Een gevolg  van het groter maken van het ventielgat (zie verhalen Peru) blijkbaar…
Drie dagen terug maakte ik de oversteek per boot naar Colonia del Sacramento in Uruguay. En ook daar was het raak: een gitaar, een pauk, een fluit en een horde Brazilianen en het feest barst los. De dag nadien zat ik echter alweer te puffen op mijn fietsje. Met 180km tegenwind in de benen kwam ik de volgende dag aan in hoofdstad Montevideo. Net als op kerst was er een BBQ in het hostel en vloog het vuurwerk ons rond de oren. Het nieuwe jaar is voor mij alvast goed ingezet, ik hoop voor jullie hetzelfde. Bedankt voor de nieuwjaarwensen en ook voor jou het allerbeste in 2011!

Deze slideshow vereist JavaScript.

13 gedachtes over “La bomba

  1. Ook voor jou het allerbeste in 2011!! Geniet nog van dat mooie (warme) begin van het jaar! Gr, Tomas.

    -fantastisch blog, schitterende foto’s-

  2. Een gelukkig en gezond 2011 Joeri en mag je behouden terugkeren, maar ondertussen geniet nog maar van je prachtige reis, zo te zien aan de prachtige foto’s om nooit te vergeten.
    Ondertussen is Lucien een 2de keer geopereerd aan zijn knie, en uiteindelijk is het nu beter (terug open bloedklonters weggezogen en pees opengesneden en terug dicht om plaats te maken.
    Alez hou je goed en tot later, groetjes en xxx van ons beiden
    Clo en Luce

  3. Bedankt voor je kaartje dat héél lang op weg was en op 3 januari in de bus viel.
    Beste wensen voor een gelukkig nieuw jaar …. met af en toe een lekkere tiramisu… 🙂

  4. Dag Joeri

    Een heel gelukkig nieuwjaar!!
    Zo te lezen heb je het daar wel naar je zin!
    Als ik je berichtjes lees en je foto’s bekijk ben ik wel jaloers hoor!

    amuseer je nog en nog veel succes!

    Groetjes

  5. Joerito,

    Prachtige en aangename ontmoeting wellicht met gebuur uit Tournai !!

    Posperidad….en veel chance in Montevideo en omstreken….

    saludos desde Belgica,

    dfa

Plaats een reactie